miercuri, 27 octombrie 2010

Cold colors

Pai cam astea ar fi motivele pentru care ma trezesc de dimineata, sa surprind exact aceste culori. Aceste momente dureaza foarte putin, undeva la cateva minute, in plus, culorile se schimba foarte repede. Desigur cu cat mergi mai mult spre extremele nordice sau sudice, aceste clipe se prelungesc, datorita faptului ca soarele isi schimba pozitia mult mai putin, lasandu-ti mai mult ragaz pentru a-ti alege cadrele. Am putut experimenta aceasta in Norvegia, Oslo, insa doar pentru cateva zile si cu timp limitat. Deja ma gandesc sa-mi planuiesc o viitoare vacanta acolo.
Acum ca mi-am pregatit si scuza, in momentul in care am tras aceste cadre nu eram foarte pregatit, adica nu mi-am ales inainte cu o zi locul unde sa stau, sa imi pregatesc incadrarile, sa stiu de unde rasare soarele... De asta recunosc, incadrarile nu sunt cele mai fericite, totul s-a petrecut foarte repede in fata mea, surprinzandu-ma, tragand cat se poate de "repede" (asta inseamna undeva la 2 minute cred pregatirea unui nou cadru). Asa ca in mare parte am incercat sa capturez mai mult aceste culori folosind niste incadrari decente. Dupa ce m-am intors acasa si m-am uitat peste fotografii, mi-am dat seama ca puteam sa scot cadre mult mai bune daca mi le pregateam dinainte, sau poate daca mai ramaneam inca o zi. Varianta a doua insa nu mi-ar fi adus nimic mai bun a doua zi, deoarece aceasta parte a fost probabil aproape tot timpul in nori si ceata. A doua zi am stat de partea cealalta luptandu-ma cu filtrele ce se abureau dupa fiecare cadru tras din cauza cetii. Asa ca nu ramane sa imi zic, "ramane pe altadata..."
Voi dezvolta un pic mai mult pe tema acestor culori si pe marginea luminii produse in aceste momente in alt post.


2 comentarii:

Alin spunea...

Serban, ne bucuram ca ai lasat sfiala deoparte si ne spui si cateva cuvinte pe langa pozele mirifice :)
Acolo-i Auronzo, right?!

Serban spunea...

Multumesc Alin. Am zis ca poate ar fi bine sa incerc sa explic de ce vedem in fotografii anumite culori care ne par neobisnuite, de ce "prelucram/editam" (nu ma refer la manipulare) anumite fotografii, samd.
Da, acolo este Auronzo.

Trimiteți un comentariu